جستجو...
برای مشاهده به پایین بروید
ذهنیت پولدار چگونه است ؟

ذهنیت پولدار چگونه است ؟

  • شنبه, 22 مهر 1402

خیلی از مشاورین املاک هستند که دنبال بهانه ها هستند و فقط بهانه میارند الان دیگه نزدیک انتخاباته مشتری ها دیگه نمی خرند مالک ها دیگه فروشنده نیستند . اپیکیشن دیوار اومده مالک و مشتری ها با هم کانکت میشند ، دیگه نمیشه فروخت و …

همه کس رو مقصر میکنند بجز خودشونو وقتی با یک انگشت داری یک نفر نشون میدی با سه انگشت داری خودتو نشون میدی اگه واقعا میخوای تو کار املاک پیشرفت کنی باید بهانه ها رو بذاری کنار و دنبال راه حل ها باشید . برای اینکه جزو ۱ درصد مشاور اول ها برسونی خودت رو باید اول ذهنیت پولدار خودت رو بسازید .

یک کتاب میخوام معرفی کنم میلیونر شدن در جوانی نوشته آقای مت موریس ، صبح ها یک ساعت زودتر بیدار شو یک ساعت کاملا این کتاب رو بخون بهت کمک میکنه که ذهنیت پولدار خودت رو بسازی . وقتی که ذهنیت پولدار خودت رو ساختی بعدا باید بیای اطلاعات تخصصی حوزه خودت رو کسب بکنی و آموزش ببینی تا درآمدتو افزایش بدی .

چرا مشتری ها زنگ می زنند ولی برای بازدید نمی آیند

خیلی از مشاورین براشون سئوال پیش میاد که چرا مشتری تو موقعیت های مختلف رفتار های مختلفی نشون میده و براشون جای سئواله که توی اینجور موقعیت ها چه جوابی به مشتری بدن یا چطور باید عمل بکنند. مشاور رفتار مصرف کننده رو نمیشناسه مثلا مشتری بهتون زنگ میزنه ولی برای بازدید نمیاد و برای یک مشاور این سئوال پیش میاد که پرا این اتفاق میوفته ؟

دلایل خیلی مختلفی میتونه داشته باشه دلیل اولش این میتونه باشه که مشاور پرزنت خوبی نمیکنه و فایل رو شل و ول معرفی میکنه یا مشخصات بارز ملک رو نمیاد معرفی کنه .

دلیل دومش این میتونه باشه که مشاور دیگه قیمت پایین تر از شما داره معرفی میکنه و اون مشتری تونو میکشه میبره برای بازدید همون واحد . نکته بعد اینکه ممکنه مشتری اصلا از ادبیات صحبت کردنتون خوشش نیومده باشه .

شراکت ممنوع

دید سنتی املاک بهتون میگه که دو نفر شریک بشید تا بتونید بهتر درآمد زایی بکنید در واقع یک نفر فایل در بیاره و یک نفر سرویس بده . میخوام این موضوع رو برات اصلاح بکنم. یعنی چی ؟

در واقع وقتی شریک میشد ۲ ماه ، نهایتا ۳ ماه ، نهایتا یک سال خوب هستش بعد از اون شما ایراد هایی رو در شریک تون می بینید که روز اول ندیدی و اون رو محکوم میکنن به کم کاری میکنه ، درست سرکار حاضر نمیشه، درست سرویس نمیده ، درست فایل یابی و بعد از یک مدت شراکتتون بهم میخوره .

در شراکت شما منتظر شریکتتون هستید که قرارداد بنویسه و اون هم بعد یک مدت منتظر شماست که یک قرارداد بنویسید و در واقع اگر یک ماه قرارداد ننویسید میاید همدیگر رو محکوم میکنید، همدیگر رو مقصر میدونید چرا کار نکردی، چرا درست کار هاتو پیگیری نکردی و ….

زمانی که شریک ندارید خودتون هستید و خودتون و مسئولیت تمام کار هایی که نکردید رو خودتون بیاید و بر عهده بگیرید و اگر آموزش ندیدی مقصر خودتی ، اگر دیر سرکارت حاضر شدی مقصرش خودتی ، اگر سرویس های درستی ندادی یا آموزش هایی درباره سرویس هایی درست ندیدی مقصر خودتی .

شراکت به درد زمانی میخوره که شما یک ضعفی دارید که با آموزش حل نمیشه . کسی که سرویس خیلی خوبی میده ولی فایلینگش ضعیفه باید آموزش هایی ببینه که فایلینگ شو قوی بکنه و برعکس کسی که فایلینگ قوی داره ولی نمیتونه خوب متقاعد بکنه یا خوب نمیتونه سرویس بده باید آموزش هایی رو ببینه که سرویس دادنش بهتر بشه . اگر ایرادهایی داری که با آموزش حل میشه به هیچ وجه شریک نشو. بجای شراکت من پیشنهاد میکنم تعاون کنید یعنی فایل از شما و مشتری از یک نفر دیگه این بهتون کمک میکنه درآمدتون بره بالاتر . ملک نوساز متراژ بالا رو چطور بفروشیم . 

مشتری که میاد و دنبال ملک متراژ بالا میگرده ۱۸۵ متر تا ۲۵۰ متر ، ۳۰۰ متر میگرده کسی نیست که دنبال نیاز های اولیه زندگیش نیست و قطعا دنبال واحدی میگرده‌ که ۱۰۰ درصد کامل باشه یا حداقل درصد ۹۰ اون خواسته هاشو برآورده بکنه . زمانی که شما مشتری متراژ بالا رو برای بازدید ملک میبرید قبلش باید دیتیل کامل از مشخصات ملک رو از سازنده بگیرید و در سرویس کاملا براش توضیح بدی .

مثلا برای مشتری که میاد خونه ۲۵۰ متر ، ۴ خواب رو ببینه خیلی براش مهمه که کف ملک چی کار شده ، مثلا سنگ دیمیت کار شده یا نه یک کف معمولی کار شده ، کابینتش چوب هستش یا نه یک کابینت هایگلاس معمولی کار شده، سازه چی هستش ؟ سازه فلزی هستش یا بتون آرمه کار شده ، کاشی ها چی کار شده ؟ کاشی های ایرانی استفاده شده یا نه کاشی های اسپانیایی کار شده ، مثلا سیستم تهویه ش چی هستش ؟ سیستم های مارک داره کارشده یا نه سیستم های معمولی کار شده ، سنگ مشاعاتش چیه ؟ سنگ مشاعات چرم کار کرده یا نه سنگ معمولی کار کرده ، در ضد سرقتش ترک هستش یا نه معمولی زده .

این ها رو حتما از سازنده بپرسید و زمانی که مشتری متراژ بالا رو سرویس میدین همه این ها رو کاملا باید توضیح بدید و مطمئن باشید که تو دیدگاه مشتری خیلی خیلی تاثیر میذاره . این نکات رو رعایت کنید حتما به فروش بیشتر شما کمک می کند .

Listing Title

whatsapp