جستجو...
برای مشاهده به پایین بروید
معرفی شهرک خزرشهر بابلسر

معرفی شهرک خزرشهر بابلسر

  • چهارشنبه, 24 آبان 1402

 

شهرک خَزَر شهر یک شهرک ساحلی در استان مازندران است .

این شهرک در کیلومتر ۶ جاده بابلسر به فریدونکنار قرار دارد . خزرشهر شامل دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی است . خزرشهر شمالی سمت دریا و خزرشهر جنوبی دقیقاً روبروی خزرشهر شمالی در آن سوی جاده مابین بابلسر و فریدونکنار قرار دارد. خزرشهر ، دریاکنار و خانه دریا سه شهرک ویلایی در مازندران هستند که اکثر مالکین آن بومی نیستند و ایام تعطیل شلوغ و در سایر ایام خلوت هستند . همچنین امکان ورود به‌ شهرک صرفاً از طریق هماهنگی با مالک و داشتن کارت ورود امکان‌پذیر است .
خزرشهر به علت گردشگری بودن در حاشیه جاده اصلی خود دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید برند متعددی است که این شهرک با چسبیده بودن به جاده اصلی، ساده‌ترین دسترسی را برای ساکنین به مناطق ذکر شده فراهم می‌آورد . با این حال به علت موقعیت مکانی مناسب شهرک ، فاصله تا دریا نیز بسیار کم بوده و به راحتی می‌توان از طبیعت و امکانات ساحلی شمال برخوردار شد . شهرک خزرشهر پس از شهرک دریاکنار ، به‌عنوان دومین شهرک قدیمی است که در دهه‌های 40 ساخته شده است . اولین شهردار شهرک خزرشهر آقای دایوش حافظی پور وکیل پایه یک دادگستری بود . که به عنوان اولین سپرپرست شهرک خزرشهر شمالی انتخاب شده بود در آن زمان فقط شهرک خزرشهر شمالی ساخته شده بود . شهرک خزرشهر پس از دریاکنار ، جزو اولین شهرک های ویلایی ایران است که پیش از انقلاب در حاشیه دریای خزر ساخته شده است . شهرک دریاکنار از قدیمی ترین و بزرگترین شهرک های ایران است که در فاصله ۶ کیلومتری خزرشهر قرار دارد . در سال های اخیر ویلاهای لوکس و گران قیمتی در این شهرک ها ساخته شده است . علاوه بر زیبایی جذاب در این شهرک، می‌توان از آن به‌عنوان با ارزش‌ ترین و لوکس‌ ترین مناطق مازندران نام برد . دسترسی آسان به خزرشهر از جاده هراز و فیروزکوه و قرارگیری در حاشیه دریای خزر از دلایل محبوبیت آن بشمار می رود . این شهرک همچنین ، دسترسی مناسبی به شهرهای تهران، ساری و بابل دارد.
خزرشهر شمالی دارای خیابان‌های ساحلی است و مثل شهرک‌های دیگر در فصل تابستان و عید شلوغ و در پاییز و زمستان خلوت‌تر است . امکانات رفاهی آن کامل است ، دارای پارک ، زمین بازی (۲ زمین تنیس آسفالت ، یک زمین والیبال و یک زمین فوتبال و ۲ حلقه بسکتبال) ، فضای سبز کیفی عالی ، کافی شاپ و … است . خزرشهر جنوبی با یک پل عابر پیاده به قسمت شمالی متصل است . خزرشهر شمالی دارای یک ساحل زیبا (معروف به سی ساید) است که در این قسمت ساحلی بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارند .
ورود به شهرک خزرشهر نیازمند کارت ورود است و برای عموم آزاد نیست و تنها مالکان یا مهمانان آنان با هماهنگی آنان امکان ورود دارند . وسعت خزرشهر شمالی در حدود 120 هکتار بوده که در کنار ساحل زیبای دریای خزر قرار گرفته و به بخش ساحلی شهرک معروف است . ویلا‌های لوکس ساحلی با امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر که جزء گران‌ قیمت‌ترین ویلا‌های شمال نیز محسوب می‌شوند ، در این قسمت وجود دارد . خزر شمالی خیابان‌های ساحلی زیبایی دارد و خزر جنوبی، توسط یک پل روگذر که قابلیت عبور و مرور دوچرخه ماشین های سبک و موتور چهرا چرخ را هم دارد به بخش شمالی آن متصل می‌شود . آرامش و جذابیت خزر شمالی نسبت به خزر جنوبی باعث شده است تا ویلاها و زمین‌های موجود در بخش شمالی ، باارزش‌تر و اجاره آن‌ها نیز بالاتر باشد .
این شهرک دارای مشاعات و امکانات بسیار زیادی می باشد تمامی شهرک دارای فضای سبز درختان پالم قدیمی و سر به فلک کشیده می باشد.هر دو بخش شمالی و جنوبی شهرک دارای نگهبانی پلیس مخصوص امنیت شهرک بوده و ورود و خروج افراد به شدت کنترل می شود تا هر شخصی غیر مالک و یا فاقد صلاحیت و بدون هماهنگی وارد شهرک نشود .

 خزرشهر جنوبی با ۴۸۰ هکتار وسعت و ویلا‌های لاکچری ساخته شده که بخش جنگلی شهرک محسوب می‌شود .
شهرک دارای زمین‌های بازی کودکان ، تنیس ، بسکتبال والیبال ساحلی و علاوه بر آن در ساحل نیز رمپ جت اسکی و  امکان کرایه جت اسکی نیز می باشد . در داخل شهرک دارای فروشگاه و رستوران و مواد غذایی می باشد . 

Listing Title

whatsapp