جستجو...

خبرها2

22

برای مشاهده به پایین بروید
پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

  • چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳/ خانه بخریم یا نخریم؟

بعضی از کارشناسان حوزه املاک معتقدند که در فصل پایانی سال ۱۴۰۲، بازار مسکن و آپارتمان حرکت نسبی‌ای را تجربه کرده است. با این حال ، اکنون با توجه به فاصله‌گرفتن بازار از رکود چندماهه ، آیا ورود به بازار مسکن به عنوان زمان مناسب محسوب می‌شود ؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در سال ۱۴۰۲ ، که آخرین روزهای آن را می‌گذراند ، بازار مسکن به دلیل تورم و سیاست‌های انقباضی دولت ، در یک رکود بی‌سابقه قرار گرفته است . حتی کاهش نسبی قیمت‌ها نیز به تنهایی کافی نبوده است تا این وضعیت را بهبود بخشد .

در این شرایط ، برخی کارشناسان معتقدند که بر اساس قانونی نانوشته و سنتی ، معاملات مسکن در آستانه نوروز روندی افزایشی دارد . بر این اساس ، آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن است ؟ سیاست‌های دولت چه افقی برای بازار مسکن در سال آینده ترسیم کرده است ؟

 

 

اقتصاد۱۰۰ در گزارشی نوشت : منصور غیبی ، کارشناس مسکن در مورد شرایط فعلی بازار املاک گفت : « همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به پایان سال ، تحرک خریداران در بخش مسکن و معاملات ملکی با رونق نسبی مواجه است و حداقل، حضور و پرسش در این زمینه افزایش یافته است . »

وی افزود : « بر اساس مطالعات میدانی، این تراکم تقاضا در غرب منطقه ۵ ، جنوب منطقه ۲، محدوده مرکزی مناطق ۹ و ۱۰ و همچنین بخش مرکزی منطقه ۴ از لحاظ پرسش و پاسخ و حضور برای اطلاع از قیمت خرید و فروش ملک بیشتر بوده است . البته همان‌طور که بیان شد ، این تراکم فعلی با توجه به نزدیکی سال نو طبیعی است . »

شاخص تورم مسکن در سال ۱۴۰۳ رشد می‌کند .  غیبی همچنین در مورد چشم‌انداز بازار مسکن با توجه به سیاست‌های دولت توضیح داد : « نکته بعدی در بحث ملک و آپارتمان و شرایط این بازار در روزهای انتهایی سال ۱۴۰۲ و نزدیکی ورود به سال جدید ، این است که با توجه به آنچه دولت در سیاست‌ها ، برنامه‌های اقتصادی و برنامه و بودجه‌ای که به مجلس ارائه داده است، تورم و افزایش قیمتی در حوزه خدمات ، کالا و همچنین ملک و آپارتمان را تایید و تعریف کرده است . »

او در این باره ادامه داد : « به نظر می‌رسد این شاخص بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد . البته اگر نظام سوداگری و دلالی با توجه به انتظارات تورمی بالا باشد ، محتمل است این درصد نیز بالاتر نیز برود . »

متقاضیان مصرفی بازار مسکن تا پایان امسال خرید کنند . این کارشناس بازار مسکن در خصوص زمان مناسب برای خرید مسکن اظهار کرد : « با توجه به این موارد می‌توان پیشنهاد کرد کسانی که به‌عنوان مصرف‌کننده علاقمند خرید ملک هستند ، پیش از شروع سال جدید اقدام لازم را انجام دهند . طبیعتا در این صورت برندگان ، مصرف‌کنندگان واقعی خواهند بود . »

با توجه به اینکه قیمت مسکن در سال آینده صعودی پیش‌بینی می‌شود ، خرید ملک و آپارتمان می‌تواند طی یک سال آینده برای خریداران این حوزه سودآور باشد . این در حالی‌ست که این کالای اساسی در سالی که گذشت ، همسو با رکود در بازار ، سود چشمگیری را برای خریدهای سرمایه‌ای به همراه نداشته است .

Listing Title

whatsapp